Pages

Saturday, April 16, 2011

AMARAN Dari ALLAH, Di DALAM MULUT BAYI. Must READ.!

AMARAN dari ALLAH ...DIDALAM MULUT BAYI AMARAN dari ALLAH ...DIDALAM MULUT BAYI.... - please read!!!.. TRUE STORY Message:
by Nadia Ahmad Tarmizi on Saturday, January 8, 2011 at 12:28pm

Begini ceritanya.... Sahabat saya tu seorang guru di salah sebuah sekolah di Malaysia. Sahabat saya tu mempunyai seorang kawan Cina yang sama mengajar macam dia. Kawan Cinanye kata , dia telah terbaca berita di akhbar Cina baru-baru ini yang mengatakan ada seorang bayi cina baru saja lahir dalam keadaan mulutnye seperti berjahit tapi takdelah kesan jahit. Cuma mulutnye tertutup rapat. Jadi doktor bersepakat untuk membedah bayi Cina tersebut. Ketika dalam pembedahan, mulutnye berjaya dibedah tapi ada sesuatu yang amat memeranjat yang berada di dalam mulut bayi tersebut..............

Nak tahu ape dia???????? Doktor yang membedah bayi tersebut telah menemui sehelai kertas kecil yang didalam kandungannye bertulis dalam tulisan cina..nak tahu tak ape kandungannye??? Didalam kertas tersebut telah menyebut dalam tulisan cina yang berbunyi "Ingatlah wahai manusia, sesungguhnye Hari Kiamat akan menjelma tidak lama lagi" Maka terperanjat lah doktor cina tersebut sebab bayi tersebut memang sejak dilahirkan memang mulutnye tertutup. Jadi tiada bukti mengatakan ada orang yang meletakkan kertas kecil tersebut. Jadi memanglah terbukti bahawa kuasa Allah Yang Maha Besar menciptakan bayi tersebut sedemikian rupa untuk memberi maklumat kepada manusia tentang ketibaan hari kiamat..

Sesungguhnye Allah Maha Bekuasa untuk memberikan agar bertaubat. Jadi sesungguhnye Allah sebenarnye masih sayangkan kita kerana telah memberi maklumat tersebut... Adakah anda percaya ?Dalam keadaan ini , cuba kita renungkan pada zaman Rasullulah s.a.w Allah telah memberikan petunjuk kecil tentang tanda-tanda hari kiamat sejak zaman nabi-nabi dulu lagi.Contonhye lelaki kawin sama lelaki begitulah sebaliknye. Dan didalam Al-Qur'an sendiri telah mengatakan bahawa tanda tanda hari kiamat ialah apabila orang islam sendiri yang membenci islam dan menentangnye. Ini telah terbukti pada zaman sekarang di negara kita. Jadi secara amnye... sebenarnye hari kiamat akan menjelma tidak lama lagi tapi kita tak tahu bila. Cuma rasullullah ada menyebut hari kiamat akan datang pada hari Jumaat tapi tak tahu bila...........

Tapi kita hairan kenapa akhbar melayu tiada berita ini.Ini adalah disebabkan pemerintah tak mahu akan menjadi kecoh di negara ini. Jadi sama-samalah kita renungkan bersama sesungguhnye berita itu adalah merupakan satu bonus daripada Allah terhadap manusia agar bersiap sedia.....untuk menanti ketibaan hari kiamat.................... Seperkara lagi ialah berkenaan salah satu tanda kiamat iaitu akan berlaku gempabumi di tiga tempat ....timur tengah, barat dan timur. Waktu itu baru Turki dan Taiwan.Tup..tup..Mexico di landa gempabumi yang dasyhat juga seminggu. Dan Allahyarham Ustaz Taha pernah berkata sekitar lima tahun lepas salah satu tanda kiamat akan berlaku kekecohan di Indonesia dan Turki. Sama sama kita renungkan...buktinya jelas makin nyata dari hari ke hari....sabarlah menanti.....sekian Ini adalah keratan email yang dihantar oleh seorang rakan kepada saya..oleh itu menjadi tanggungjawab saya untuk edarkan pada semua.. sekian..

Notis dlm Mulut Bayi (pernah disiarkan disebuah akhbar berbahasa Cina) "Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun" (Sabda Rasulullah SAW) "Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan- amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar." (Surah Al-Ahzab:71)

Monday, April 11, 2011

Terimalah Teguran dariNYA..

aPa Salahnya kau terima teguran dari aku..
aPa Salahnya kau terima nasihat dari aku..
aku tidak rugi apa-apa..bahkan kau yang rugi!!

aku bukan tidak puas hati dgn Kau,
aku bukan nak cari pasal dgn Kau,
aku bukan nak tunjuk baik dgn Kau,
aku hanya jalankan tugas aku sbgai seorang shbt, so aPa Salahnya??

kEnApA mesti Kau Ego??..
kEnApA mesti Kau Bongkak??..
kEnApA mesti Kau Sombong??..
padahal kita ni SAMA je levelnya...
dan INGAT kita ni lebih HINA di sisiNYA..

terimalah teguran dari sahabat anda,
nescaya tidak mustahil nasihat itu adalah teguran dariNYA melalui shbt anda,
dan setiap teguran itu ada hikmah disebaliknya, ada ganjaran disebaliknya..

NEVER GIVE UP IF HE DOESNT GIVE UP ON U!!

..aKu..t!DaK..sEmPuRnA..




AKU TIDAK SEMPURNA..
aku sering melakukan kesilapan,
aku sering mengabaikan solatku,
aku sering mengutamakan kerja duniaku daripada kerja akhiratku,
aku sering mengutuk diriku..

AKU TIDAK SEMPURNA..
aku sering alpa dengan keseronokan dunia,
aku sering alpa dengan kesibukan dunia,
aku sering lalai dengan kemewahan dunia
tanpa mengucapkan Syukur kepadaNYA..

AKU TIDAK SEMPURNA..
aku sering lupa tanggungjawabku kepada agamaku,
aku sering lupa menasihati diriku agar menjaga akhlak peribadiku,
bahkan aku senang dengan maksiat yang aku lakukan,
sehingga tiada sekelumit rasa BERDOSA dan TAKUT kepada AZAB & BALASAN-NYA..

AKU TIDAK SEMPURNA..
aku ingin berubah,tetapi tiada usaha untuk berubah,
aku ingin menjadi baik, tetapi masih berdendam dan berdengki
dengan orang lain,
aku ingin melakukan kebaikan, tetapi selalu je tertangguh
kerna sibuk dengan urusan dunia yg tidak pernah berhenti,

aku ingin..aku ingin...aku ingin..dan aku ingin...
aku tidak..aku tidak..aku tidak..dan aku tidak...


SEHINGGA BILA AKU MAHU BEGINI??!!..

TIADA USAHA MAKA TIADALAH HASILNYA..
BERUBAH UNTUK DIRI DAN UNTUK MENCARI KEREDHAAN-NYA..
ITU YANG PALING UTAMA!!
ISTIQAMAHLA DGN APA YANG ANDA LAKUKAN,
JANGAN HANYA BERANGAN TETAPI TIADA TINDAKAN UNTUK MELAKUKANNYA!!

Sekadar Renungan dan perkongsian semata-mata..^_^

Thursday, April 7, 2011

Ramai Orang Muda Menyebut Dalil Agama -

Rasulullah s.a.w. telah bersabda:

“Akan muncul di akhir zaman nanti, suatu kaum yang terdiri dari orang-orang muda yang masih mentah fikirannya (cetek faham agamanya).

Mereka banyak mengucapkan perkataan Khairil Bariyah (firman Allah dan hadis Rasul), tetapi iman mereka masih lemah.

Pada hakikatnya mereka telah keluar agama seperti anak panah yang lepas dari busurnya.

Di mana sahaja kamu dapat menemuinya, maka hapuskanlah mereka itu, siapa yang dapat menghapus mereka, kelak akan mendapat pahala di hari kiamat.”

(Riwayat Bukhari dan Muslim)

Apakah pandangan anda??..pernahkah anda menemui keadaan dan situasi diatas??..

Jika pernah maka wajiblah anda peranginya!!...kerna golongan inilah yang akan merosakkan dan mengkucar-kacirkan hukum ALLAH s.w.t..mereka merasakan ilmu mereka menggunung tinggi tetapi hakikatnya ilmu mereka hanyalah omong-omong(kata-kata kosong)..tanpa bukti dan pengetahuan serta penghayatan yg mendalam terhadap ilmu agama...

TIDAKKAH ANDA SEDIH MELIHAT AGAMA KITA DIKECIL-KECILKAN??...TIDAKKAH ANDA SEDIH MELIHAT AGAMA KITA DI PIJAK-PIJAK OLEH MANUSIA DRPD GOLONGAN INI??..

FIKIRKANLAH!!..