..aKu..t!DaK..sEmPuRnA..




AKU TIDAK SEMPURNA..
aku sering melakukan kesilapan,
aku sering mengabaikan solatku,
aku sering mengutamakan kerja duniaku daripada kerja akhiratku,
aku sering mengutuk diriku..

AKU TIDAK SEMPURNA..
aku sering alpa dengan keseronokan dunia,
aku sering alpa dengan kesibukan dunia,
aku sering lalai dengan kemewahan dunia
tanpa mengucapkan Syukur kepadaNYA..

AKU TIDAK SEMPURNA..
aku sering lupa tanggungjawabku kepada agamaku,
aku sering lupa menasihati diriku agar menjaga akhlak peribadiku,
bahkan aku senang dengan maksiat yang aku lakukan,
sehingga tiada sekelumit rasa BERDOSA dan TAKUT kepada AZAB & BALASAN-NYA..

AKU TIDAK SEMPURNA..
aku ingin berubah,tetapi tiada usaha untuk berubah,
aku ingin menjadi baik, tetapi masih berdendam dan berdengki
dengan orang lain,
aku ingin melakukan kebaikan, tetapi selalu je tertangguh
kerna sibuk dengan urusan dunia yg tidak pernah berhenti,

aku ingin..aku ingin...aku ingin..dan aku ingin...
aku tidak..aku tidak..aku tidak..dan aku tidak...


SEHINGGA BILA AKU MAHU BEGINI??!!..

TIADA USAHA MAKA TIADALAH HASILNYA..
BERUBAH UNTUK DIRI DAN UNTUK MENCARI KEREDHAAN-NYA..
ITU YANG PALING UTAMA!!
ISTIQAMAHLA DGN APA YANG ANDA LAKUKAN,
JANGAN HANYA BERANGAN TETAPI TIADA TINDAKAN UNTUK MELAKUKANNYA!!

Sekadar Renungan dan perkongsian semata-mata..^_^

0 comments: