Wahai Muslimah..JADILAH SEPERTI EPAL...




" aku sering bertanya dan tertanya..kenapala diriku tidak seperti orang lain??..aku tak ada yang berpunya/pakwe/yang special macam kawan2 aku yg lain..aku pon nak jadi cam diorang jugak..macam best je ada pakwe ni...hmm..pada suatu hari aku bertanya pada seorang kwn disebelahku..knp aku xdak orang yang nak kt aku?...kwn aku kata : aku mahal..aku tnya kenapa aku mahal?..dia kata sebab aku xjatuh ke tanah mcm org lain..orang lain murah sbb diaorang jatuhkan diri ke bumi untuk dikutip oleh manusia..owh..rupa2nya perumpamaan yg ingin disampaikan pada aku seperti buah epal..baru aku phm..ada hikmahnya aku xdipetik lagi..." ^_^


Wanita ibarat epal. epal yang tidak berkualiti amat mudah dipetik kerana ia akan gugur ke tanah. epal yang berkualiti berada di puncak… memang sukar untuk dipetik. terkadang epal itu risau, kenapa aku belum dipetik, lantas ia merendahkan martabat dan menggugurkan martabat dan diri ke bumi. sedangkan Allah jadikan dia tinggi martabatnya hingga tiada siapa yang berani memetiknya. hanya pemuda yang benar-benar hebat sahaja yang mampu. mungkin bukan didunia tapi di akhirat. Biarlah jodoh bukan di dunia asalkan cinta ilahi mengiringinya…

Renung2kanlah wahai sahabat..

Alhamdulillah aku masih di puncak..semoga ia dipetik oleh orang2 yang hebat...InsyaALLAH..amin ya rabbal aalamin...^_^

0 comments: